Θέματα κοινωνιολογίας Γ' λυκείου: 5. Εκπαίδευση: παράγοντας αναπαραγωγής και αλλαγής της κοινωνίας

Comments

  1. Στην ερώτηση "Το σχολείο επιλέγει συνειδητά τους μαθητές με βάση το επάγγελμα των γονέων." η σωστή απάντηση είναι "λάθος";

    1. "Στην πραγματικότητα το σχολείο δεν επιλέγει συνειδητά με βάση το επάγγελμα των γονέων "(σ.100), 2. "Η πρόσβαση στα Α.Ε.I., και κατ’ επέκταση η σχολική επίδοση, βρίσκεται σε μια παράλληλη πορεία με το επάγγελμα του πατέρα." (σ. 99), 3. "Η πιο σημαντική από τις άδηλες (κρυφές) λειτουργίες της εκπαίδευσης είναι η επιλογή που γίνεται στο σχολείο και συγκεκριμένα ο προσανα-τολισμός των πιο «αδύνατων» μαθητών προς την τεχνική εκπαίδευση. Η τεχνική εκπαίδευση φαινόταν ότι δημιουργήθηκε με σκοπό να προετοιμάσει τους μαθητές για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία και είχε σημαντικές διαφορές από τη γενική παιδεία που παρείχε το λύκειο. Ωστόσο, σε πολλές περιπτώσεις, η τεχνική εκπαίδευση κατέληξε να δέχεται τις αποκλεισμένες από το λύκειο μάζες των παιδιών που προέρχονται από τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα. Το φιλτράρισμα αυτό ισχύει και στις βαθμίδες της ανώτερης /ανώτατης εκπαίδευσης."(σ.93)

    Επειδή το σχολικό βιβλίο δίνει δύο απαντήσεις αλλά και επειδή είναι θέμα διαφοροποίησης θεωριών, πρόκειται για λάθος ερώτημα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το πλήθος των αναφορών δεν εξασφαλίζει την ορθότητα της θέσης. Απαιτείται η κοπιώδης αναζήτηση και η ενδελεχής μελέτη (των κατάλληλων αποσπασμάτων). Διαφορετικά μπορεί να βλέπουμε πολλές απαντήσεις εκεί που δεν υπάρχουν. Το 2ο και 3ο παράθεμα αναφέρουν: «η σχολική επίδοση, βρίσκεται σε μια παράλληλη πορεία με το επάγγελμα του πατέρα … η τεχνική εκπαίδευση κατέληξε να δέχεται τις αποκλεισμένες από το λύκειο μάζες». Από πουθενά δεν προκύπτει ότι η επιλογή γίνεται συνειδητά. Άλλωστε κανείς δεν ισχυρίστηκε ποτέ κάτι τέτοιο. Οι θεωρίες δεν διαφοροποιούνται ως προς αυτό. Αντίθετα το πρώτο παράθεμα το ξεκαθαρίζει ρητά: «Στην πραγματικότητα το σχολείο δεν επιλέγει συνειδητά με βάση το επάγγελμα των γονέων». Αν κάποιος μελετήσει την συνέχεια θα καταλάβει και την εξήγηση η οποία σχετίζεται με τις προδιαθέσεις, θέμα βασικό στην «Διάκριση».
      Κατά συνέπεια όχι μόνο δεν πρόκειται για «λάθος ερώτημα» αλλά αντιθέτως πρόκειται για μία πρόταση που ανοίγει ενδεχόμενα σύνδεσης με άλλα κεφάλαια και διαδικασίες.

      Delete
    2. Δεν μπορείς να παίρνεις μια φράση όπως ακριβώς τη γράφει το βιβλίο, να αφαιρείς ένα «δεν» και να την κάνεις ερώτηση, και να θέτεις ως απάντηση το «λάθος».

      Πρέπει να έχεις διαβάσει και το υπόλοιπο βιβλίο. Επειδή για εσένα είναι εύκολο το copy-paste από το σχολικό βιβλίο αυτό δεν είναι αξιολόγηση.

      Delete
  2. Η ερώτηση "Σύμφωνα με τον Κρ. Ντε Μοντιμπέρ η εκπαίδευση μαθαίνει το άτομο πως να συνεργάζεται με τους άλλους." δεν μπορεί να έχει απάντηση "λάθος".

    Γιατί όλες οι κατά Μοντιμπέρ λειτουργίες που παρουσιάζει το σχολικό βιβλίο εμπεριέχουν τη συνεργασία.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η διαφύλαξη και η μετάδοση του πολιτισμού όπως και ο εξοπλισμός με «ίδιες κατηγορίες σκέψης» δεν εμπεριέχουν καμία συνεργασία εκτός κι αν κάποιος εντάσσει την έννοια σε ειδικά παίγνια και συνθήκες λήψης αποφάσεων. Αλλά δεν υπάρχει χώρος εδώ για την διαπραγμάτευση της θέσης του καταναγκασμού στον Λειτουργισμό. Μπορούμε μόνο να πούμε ότι ως ξεκάθαρος στόχος του σχολείου να μάθει στο άτομο «πως να ζει μαζί με τους άλλους, δηλαδή πώς να συμμετέχει στη ζωή τους και να συνεργάζεται μαζί τους» αναφέρεται στην έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής για την Εκπαίδευση της UNESCO.

      Delete
    2. Αφού αυτή η ερώτηση έχει λάθος απάντηση πρέπει να διορθωθεί, γιατί μπερδεύει και παραπληροφορεί τους καλόπιστους επισκέπτες τους blog σου σε μια ευαίσθητη περίοδο εξετάσεων.

      Delete
    3. Αυτός που μπερδεύει και παραπληροφορεί είναι ο Ανώνυμος ημιμαθής που αντί να στρωθεί να μελετήσει κοινωνιολογία αναλώνεται σε αστόχαστα σχόλια που τον εκθέτουν.

      Delete
  3. Η ερώτηση Σ/Λ που λέει ότι :Ο προβληματισμός σχετικά με την ισότητα των ευκαιριών στην εκπαίδευση ξεκινά με την γέννηση της κοινωνιολογίας δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί σωστή από τη στιγμή που η κοινωνιολογία γεννήθηκε στην Δ.Ευρώπη πριν 150 χρόνια με αφορμή τις δύο επαναστάσεις δηλαδή την γαλλική επανάσταση του 1789;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η ισότητα ευκαιριών υπήρξε πολιτικό πρόταγμα της Γαλλικής Επανάστασης (1789). Η κοινωνιολογία καθιερώθηκε ως η επιστημονική μελέτη του κοινωνικού κόσμου. Ο όρος επινοήθηκε από τον Auguste Comte το 1838.

      Delete
    2. Θα μπορούσε κάποιος να δώσει με ακρίβεια από που μέχρι που είναι οι απαντήσεις του σχολικού βιβλίου, για το κεφάλαιο 5. Ευχαριστώ

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog