Κοινωνικό πείραμα στην τάξη
Ψηφιοποιημένο σταυρόλεξο από το Τετράδιο Εργασίας και Έρευνας του Μαθητή προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία του πειράματος.
Κοινωνιολογία Γ' Γενικού Λυκείου
6. Εργασία, ανεργία και κοινωνικές ανισότητες
Μέσω της εφαρμογής ενός κοινωνικού πειράματος προσπαθούμε να βρούμε τις σχέσεις μεταξύ διαφορετικών παραγόντων-μεταβλητών και στη συνέχεια να αναλύσουμε αν η σχέση μεταξύ τους είναι ή όχι αιτιώδης. Για να κατανοήσουμε ακριβώς τη σημασία και την εξέλιξη ενός κοινωνικού πειράματος θα δώσουμε ένα παράδειγμα. Το θέμα μας είναι η σχέση μεταξύ ωρών διαβάσματος των μαθητών (στο σπίτι) και επίδοσης στα μαθήματα. Με βάση τη σχέση ανάμεσα στις ώρες και τις επιδόσεις είναι δυνατό να διατυπωθούν γενικές αρχές που να ερμηνεύουν την επίδοση των μαθητών.
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η σχέση ανάμεσα στις δυο αυτές μεταβλητές σε πραγματικές καταστάσεις εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την επίδοση του μαθητή. Η παρεμβολή των άλλων παραγόντων δημιουργεί ένα πεδίο αλληλεπιδράσεων με τις δυο μεταβλητές του παραδείγματός μας, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος συγκάλυψης της πραγματικής σχέσης.
Η εφαρμογή του κοινωνικού πειράματος μπορεί να πραγματοποιηθεί στην τάξη με τη λύση ενός σταυρόλεξου.
Χωρίζεται η τάξη σε ομάδες ομοιογενείς και ανομοιογενείς. Για παράδειγμα χωρίζονται σε ομάδες των δυο ατόμων, ομοιογενείς ως προς το φύλο (Α-Α)-(Κ-Κ) και ανομοιογενείς (Α-Κ), και δίνεται σε όλες τις ομάδες το σταυρόλεξο, το οποίο καλούνται να λύσουν σε συγκεκριμένο χρόνο.
Καταγράφονται τα αποτελέσματα ως προς το βαθμό επίλυσης του σταυρολέξου, συγκρίνονται οι ομάδες και εξάγονται αποτελέσματα. Παράλληλα γίνεται κριτική για τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε (π.χ. αν τηρήθηκαν οι προδιαγραφές για την εξίσωση των ομάδων ως προς τις ικανότητές τους και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τις επιδόσεις τους).
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑ
Crossword
Complete the crossword, then click on "Check" to check your answer. If you are stuck, you can click on "Hint" to get a free letter. Click on a number in the grid to see the clue or clues for that number.